
Najdłużej utrzymująca się tęcza trwała blisko 9 godzin
4 grudnia 2017, 16:32Trzydziestego listopada nad Tajpej w pobliżu Chinese Culture University (CCU) przez prawie 9 godzin utrzymywała się tęcza. Wg eksperta od meteorologii, doszło do pobicia rekordu sprzed 23 lat, gdyż 14 marca 1994 r. tęcza utrzymywała się nad Sheffield w hrabstwie South Yorkshire "tylko" przez 6 godzin: od 9 do 15.

Po wspólnym oglądaniu filmu szympansy stają się bardziej społeczne
17 lipca 2019, 11:35Szympansy wydają się czerpać przyjemność ze wspólnego oglądania filmów, a uprawiana razem aktywność sprzyja tworzeniu więzi. To zaś oznacza, że opisywane zjawisko ma głębsze korzenie ewolucyjne niż dotąd sądzono.

Andromeda – szybka łączność bezprzewodowa i GPS na całym Księżycu
2 lutego 2022, 11:46Do roku 2030 różne firmy i organizacje planują ponad 90 misji związanych z Księżycem. I nawet jeśli jakaś część z nich nie dojdzie do skutku, to inne – być może większość – się odbędą. A to dopiero początek. Zainteresowanie Księżycem będzie rosło. Być może w przyszłości powstanie na nim stała baza.
Rzeczywistość wirtualna kontra ból
24 lipca 2006, 11:57Przez ponad dekadę badano i z powodzeniem wdrażano w praktyce klinicznej metodę walki z bólem zwaną techniką dystrakcji, czyli rozpraszania uwagi. Zdecydowano się na zastosowanie dystrakcji, ponieważ uważa się, że dużą rolę w percepcji bólu odgrywają czynniki psychologiczne. Stopień zwracania uwagi na bolesne bodźce wpływa na to, jak duży ból się odczuwa.
Zadebiutował iPhone
18 grudnia 2006, 12:47Dzisiaj (18 grudnia) zadebiutował telefon iPhone. Produkt o tej nazwie był długo oczekiwany, a informacje o jego premierze bardzo ucieszyły licznych fanów firmy Apple. iPhone zaskoczył jednak wszystkich.

Google integruje wyszukiwanie
17 maja 2007, 10:33Google ujawniło dzisiaj swój nowy pomysł: Universal Search. Gigant od razu wyszukuje, w odpowiedzi na zadane wyszukiwarce pytanie, witryny WWW, najświeższe informacje, pliki graficzne, wideo, mapy, książki itp.

Armia wyprodukuje gry
14 grudnia 2007, 13:27Amerykańska armia otworzyło specjalne biuro projektowe, które będzie zajmowało się produkcją gier. Dotychczas gry wideo były wykorzystywane przez wojsko do rekrutacji nowych żołnierzy. Te, które będą powstawały w Project Office for Gaming (TPO Gaming), które jest częścią Dowództwa Szkolenia i Doktryny (TRADOC), mają być pełnowartościowymi symulatorami szkoleniowymi.

Wymagające wideo
3 listopada 2008, 10:52Wydawałoby się, że wideokonferencja to świetna alternatywa dla zebrań twarzą w twarz. Można być daleko, nawet na innym kontynencie, i nie przerywać pracy, by odbyć podróż. Najnowsze badania wskazują jednak, że ta forma kontaktu zmienia sposób podejmowania decyzji (Management Science).

Coraz gorzej na rynku gier
14 sierpnia 2009, 12:09Sprzedaż gier wideo ciągle spada i w branży coraz głośniej mówi się o poważnym kryzysie. W lipcu producenci gier i konsoli zanotowali 29-procentowy spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Szybkie szyfrowanie kwantami
20 kwietnia 2010, 11:37Dzięki pracom japońskich naukowców kryptografia kwantowa pokonała jedną z ostatnich przeszkód na drodze do upowszechnienia się. Stworzyli oni system, dzięki któremu możliwe jest wykorzystanie kryptografii kwantowej do szyfrowania transmisji wideo.